U jednom od prošlih tekstova smo pisali o važnosti digitalnog marketinga za nove tvrtke te se nadamo kako ste stečena saznanja već imali prilike primijeniti u praksi. Kako bi vam dodatno pojasnili problematiku oglašavanja putem digitalnih kanala, u ovom tekstu donosimo osvrt na najvažnije alate za provedbu online kampanji koji će vam uvelike olakšati poslovanje i pomoći u povećanju konverzija.

Kako bi vaša digitalna kampanja bila uspješno implementirana i provedena, prije nego što krenete s realizacijom, potrebno je osigurati neophodne preduvjete:

1.Definirajte ciljeve koje želite postići kampanjom. Za postavljanje kvalitetnih ciljeva koristi se kratica SMART. To znači Specific –vaš cilj je specifičan, Measureable – te ciljeve mora biti moguće izmjeriti dostupim alatima za metriku i analizu, Attainable – uvjerili ste se da su ostvarivi, Realistic – postavljeni ciljevi su realistični i Timely – definirali ste rok ostvarenja cilja.Srećom, postoje brojni unaprijed definirani predlošci kao što je primjerice ovaj, a koje možete besplatno preuzeti i na temelju njih organizirati ciljeve, odnosno relevantne ideje i aktivnosti. Savjet: Nakon što dobro promislite o svakoj stavki vaših marketing ciljeva, dokument ispunite i na njemu temeljite daljnje aktivnosti.

2. Definirajte ciljanu skupinu / skupine prema kojoj ćete usmjeravati marketinške napore u sklopu kampanje;

3. Ukoliko vaša tvrtka još uvijek nije prisutna na internetu, krajnje je vrijeme da uložite u izradu kvalitetnog weba. Ne samo da ćete tako privući nove klijente / kupce, nego je i neophodan element svake digitalne kampanje. Svakako se pobrinite da vaš web ima vlastitu domenu, funkcionalan i estetski prihvatljiv dizajn te da je stranica prilagođena za pretraživanje na svim platformama – PC, tableti, smatphone uređaji (Android i iOS).

4. Pripremite kvalitetno osmišljen plan za provedbu, kontrolu i evaluaciju promocije;

5.Pobrinite se da imate na raspolaganju osobu zaduženu za copywriting i community management.

Tek kada ste stavili kvačicu pored svih navedenih stavki, vrijeme je da se pozabavite konkretnim aktivnostima usmjerenim prema realizaciji kampanje. Naravno, uvijek imate opciju angažirati tvrtku koja će za vas provoditi kampanju, no koliko ste se odlučili to rješavati in house – predlažemo da uzmete u obzir alate koje predstavljamo u nastavku teksta i koji će vam pomoći u  ostvarenju optimalnih rezultata, odnosno konverzija.

Dakle, krenimo!

1. Google AdWords™

Jednostavno rečeno, Google AdWords™ je aplikacija koju ćete koristiti za privlačenje potencijalnih klijenata putem plaćenih oglasa. AdWords omogućava da se oglasi prikazuju samo onim korisnicima koji su zainteresirani za  određeni proizvod / uslugu koje nudite i to točno u trenutku kada se pojavi interes prema istima. Dakle, riječ je o sustavu online oglašavanja u kojemu plaćate cijenu klika samo u slučaju da potencijalni kupac klikne na oglas i posjeti prodajnu stranicu (tzv. landing page).  Najveća prednost  ovog alata je cijena, odnosno, sustav plaćanja samo u situacijama kada potencijalni klijenti žele znati više o određenom proizvodu / usluzi i kupiti ga te se to još naziva i targeted traffic.

Prednosti ove vrste oglašavanja su mnoga, a ovdje navodimo najvažnije:

  1. Oglas se prikazuje samo korisnicima koji traže proizvod / uslugu koji oglašavate;
  2. Oglas se prikazuje točno u trenutku kada se oglašeni proizvod / usluga traži;
  3. Prikazivanje oglasa se ne naplaćuje, tj. naplata se realizira tek kada potencijalni korisnik klikne na oglas;
  4. Rezultate kampanja možete pratiti do najsitnijih detalja;
  5. Ova vrsta oglašavanja omogućava ogroman doseg (reach).

Isto tako, ovaj alat  u sebi sadrži izvješća o performansama pojedinog oglasa tako da u svakom trenutku imate uvid u informacije koliko se novih korisnika povezalo s vašom tvrtkom upravo putem određenog oglasa, odakle su i sl. Isto tako, AdWords™ sučelje nudi mogućnosti uređivanja i poboljšanja oglasa, a najveća prednost ovog načina oglašavanja je mogućnost detaljnog praćenja najrelevantnijih metrika – bilo da se radi o broju impresija, broju, odnosno postotku klikova na oglase, cijeni po kliku, broju konverzija itd.

Kod ove vrste oglašavanja važno je voditi računa o relevantnosti – oglasi se moraju temeljiti na ključnim riječima i frazama koje korisnici najčešće koriste, a to direktno utječe na rezultate kampanje. O važnosti ključnih riječi biti će detaljnije riječ u daljnjem tekstu u poglavlju o SEO taktikama, a za sada je velike važnosti spomenuti remarketing. Ukratko, remarketing vam omogućava praćenje korisnika i prikazivanje oglasa širom web stranica unutar Google display mreže gdje postoji  opcija za višestruko targetiranje korisnika po jeziku, lokaciji, vremenu, odnosno dobu dana kada se spajaju na Internet te uređajima koje koriste. Remarketing je, dakle, vrlo važan aspekt svake digitalne kampanje jer posjetitelje podsjeća na vas kao tvrtku te posljedično stvara povezanost krajnjih korisnika s brendom.

2.Google Analytics™

Google Anayltics™ je analitički software koji ćete koristiti za praćenje aktivnosti posjetitelja na vašoj poslovnoj web stranici.  Ovaj alat je izvrstan jer pomoću njega možete točno odrediti koliko su se dugo korisnici zadržali na web stranici, što su radili tamo, na kojim stranicama su se najduže zadržali, što ih je najviše, a što najmanje zanimalo itd. Isto tako, aplikacija pruža uvid u mnogobrojne podatke, primjerice odakle dolaze korisnici, iz kojih država, gradova, regija te preko kojih uređaja su pristupili stranici i sl. Dakle, radi se o vrlo moćnom alatu koji daje puno korisnih informacija  na temelju kojih usmjeravate aktivnosti marketinške kampanje.

3.Optimizacija web stranica

Optimizacija web stranica, odnosno SEO (Search engine optimization),   je proces koji se sastoji od niza strategija za cilj povećanje posjećenosti vašoj web  stranici i to po principu  poboljšanja ranga na rezultatima pretraživanja za odabrane ključne riječi. Dakle, što  je web stranica bolje rangirana na tražilicama za određene ključne riječi, samim time će biti veći broj organskih posjeta i potencijalnih konverzija. Optimizaciju web stranice se može podijeliti na dva tipa: on page i off page te nije moguće odvojiti te dvije vrste optimizacije iz jednostavnog razloga što jedna drugu uvjetuju. On-page optimizacija označava proces optimiziranja same web stranice i svih njenih elemenata, dok je off-page optimizacija  proces kreiranja i upravljanja vanjskim parametrima i poveznicama prema web stranici.

Ukratko, SEO možete koristiti za:

  • Praćenje konkurencije;
  • Praćenje trendova u online poslovanju i komunikaciji;
  • Osmišljavanje kvalitetno optimiziranog sadržaja;
  • Kreiranje profesionalnih i direktnih linkova prema web stranici vaše tvrtke.

Dakle, temeljni zadatak optimizacije je isticanje određene web stranice s ciljem zadobivanja dugoročnog povjerenja potencijalnih klijenata koji tragaju za određenom (vašom!)  uslugom ili proizvodom.

4.Facebook oglasi

Prva i najveća prednost oglašavanja na Facebooku je mogućnost preciznog dosega ciljane grupe na osnovi različitih demografskih karakteristika i interesa koji se baziraju na profilima te platformama putem koje se spajaju na  Facebooku

Druga prednost je jednostavnost kreiranja oglasa. Naime, kako bi prenijeli svoju marketinšku poruku sve što vam je potrebno su  „kratki i slatki“ tekst te zanimljiva slika. Na taj način privlačite ciljanu skupinu na svoju Facebook stranicu gdje te potencijalne korisnike dalje preusmjeravate na vaš web ili izravno promovirate svoje proizvode, odnosno usluge.

Treća prednost ovog načina oglašavanje je cijena – nema potrebe za dodatnim ulaganjima u dizajn bannera ili kreiranje video oglasa.

Napominjemo da se  Facebook oglasi mogu prikazivati na nekoliko lokacija: u traci za oglase s desne strane, u news feedu te na mobilnim uređajima. Isto tako, postoji opcija kombiniranog prikaza po želji za pojedini oglas, kao i odabir mobilne platforme na kojoj će se oglas prikazati.

5.Oglašavanje na Instagramu

Instagram je aplikacija koja svojim korisnicima omogućuje obradu i dijeljenje fotografija na različitim društvenim mrežama te je isključivo dostupna na Android i iOS platformama. Kada se radi o oglašavanju, na Instagramu se nude sljedeći formati: Image Ads, Video Ads i Carousel Ads. Odlična je vijest da su svi navedeni modeli dostupni i oglašivačima u Hrvatskoj. Najvažnije prednosti Instagrama kao oglasne platforme su prvenstveno nizak CPC (cost per click, tj. cijena po kliku) kao i visok engagement. To konkretno znači da ćete reklamu na Instagramu platiti po formuli:  „uložena cifra  / broj klikova na reklamu“.

S obzirom da su postovi na Instagramu isključivo vizuali koji ponekad mogu sadržavati vrlo malo teksta i koji se mogu uređivati raznim filterima. Kao rezultat konstantno se stvara novi sadržaj koji korisnici rado pregledavaju, komentiraju i dijele na društvenim mrežama. Navedena karakteristika se direktno nadovezuje na sljedeću prednost, odnosno vrlo  jednostavnu izgradnju vizualnog identiteta brenda. To konkretno znači da uz pomoć Instagram oglasa vrlo lako možete stvoriti emotivnu poveznicu sa ciljnom skupinom te motivirati followere na veću broj posjeta Instagram profilu vaše tvrtke te tako ostvare kvalitetniju povezanost s brendom. Isto tako, ovo je izvrsna platforma za diferencijaciju ciljane skupine jer je targetiranje zasnovano na Facebook algoritmu koji se se do sada pokazao kao vrlo precizan i efikasan.

S obzirom na navedene karakteristike i činjenicu da prema posljednjim podacima Instagram koristi preko 400 milijuna ljudi ga smatramo da bi svakako trebali razmisliti o ovom obliku oglašavanja, posebice u kampanjama za koje je ciljna skupina zlatna milenijska mladež.

6. Oglašavanje na Twitteru

Kako bi bili uspješni u oglašavanju na ovoj društvenoj mreži, biti će vam potreban drugačiji pristup i sadržaj nego kod oglašavanja na Facebooku i Instagramu. Twitter se prvenstveno bazira na interakciji s followerima te je važno zapamtiti da se utjecaj na toj  platformi ne mjeri isključivo kvalitetom oglasa, nego i bazom ljudi koji prate account, odnosno profil vaše tvrtke.

U glavnom, Twitter ćete koristiti kada želite promovirati novosti vezane za vašu tvrtku, bilo da je riječ o novom proizvodu, web stranici, ponudi, najavi događanja i slično. Isto tako, Twitter je izvrsna opcija kada želite povećati svijest o vašem brendu, posebice ako se radi o ciljnoj skupini do koje nije moguće doprijeti drugim načinima oglašavanja.

Trenutno na Twitteru postoje 3 vrste oglasa koje možete koristiti: Promovirani profili (Promoted Accounts), Promovirani tvitovi (Promoted Tweets) i Promovirani trendovi (Promoted trends).

  1. Promovirani profili se odnose na sadržaj koji se nalazi u Twitterovim rezultatima pretraživanja i unutar Who To Follow dijela početne stranice. Ti promovirani profili se prikazuju korisnicima na temelju njihovih popisa (Lists) koje prate. Cijela stvar funkcionira tako da kada oglašivač promovira račun, Twitter automatski identificira profile koji su slični profilu oglašivača. Sličnost se određuje različitim parametrima, kao što su primjerice zajednički followeri ( nešto kao „mutual friends“ opcija na Facebooku).
  2. Promovirani tvitovi se pojavljuju izravno na Timeline-u među tvitovima koji se ne plaćaju. Twitter redovito analizira stopu angažmana oglašivačkih tvitova kako bi identificirao pet onih koji privlače najviše angažmana i to sve s ciljem kreiranja oglasa koji bi se automatski servirao unaprijed određenim korisnicima.
  3. Promovirani trendovi su istaknuti neposredno uz korisnički Timeline na početnoj stranici te su kreirani za korisnike na temelju njihovih specifičnih followera i lokacije. Ukoliko se odlučite za ovaj format, oglasi će se pojavljivati pri vrhu popisa popularnih trema. Ova opcija se trenutačno nalazi u beta fazi i provodi se s malom selekcijom oglašivača.

Nadamo se da smo vam uspjeli približiti problematiku oglašavanja na društvnim mrežama i Internetu te vas pozivamo da na našoj Facebook stranici podijelite iskustva iz prakse, eventualna pitanja, prijedloge i komentare.

Puno uspjeha želi vam vaš,

Tilio.hr tim

 

Pitanja? Javite nam se
Zašto ne postojite bez web stranice?