Kada ste se odlučili za pokretanje poslovnog pothvata, vjerojatno već imate dobru ideju o tome koje su vam sve vještine potrebne te da ih već posjedujete. Inicijativa, jasna vizija, prodaja, strateški način razmišljanja, planiranje i upravljanje financijama su među onima koje se najčešće spominju, ali svakako nisu jedine koje trebate razvijati i njegovati. Naime, postoji nekoliko drugih, prilično neočekivanih vještina koje bi trebali razvijati svi poduzetnici koji žele biti uspješni u svom poslu,a koje će vam se možda u prvu ruku učiniti neobičnima i nesvakidašnjima. Tih neobičnih poslovnih znanja ima šest, a ukoliko ih svladate učiniti ćete nešto produktivno na planu osobnog razvoja i poboljšanja poslovanja.
Dakle, krenimo redom:
1. Komunikacijske vještine
Zahvaljujući internetu i mobilnoj tehnologiji veliki dio poslovnih interakcija se odvija online, bez stvarne u interakcije „lice u lice“. Iz tog razloga, na žalost, neki misle da su dani karizmatičnih poduzetnika gotovi te da je durenje iza zaslona laptopa / smartphonea sasvim uobičajeno i normalno. U stvari, situacija je upravo suprotna: komunikacijske vještine su važnije nego ikada. Naime, prema istraživanju profesora Alberta Mehrabiana sa sveučilišta UCLA samo 7% komunikacije se odnosi na sadržaj poruke, dok ostatak (93%) se odnosi na govor tijela, dakle, intonaciju i visinu tona glasa, položaj tijela te geste. Imajući to na umu, kreiranje poruke koja će biti shvaćena na pravi način u online okruženju često predstavlja svojevrstan izazov. To konkretno znači da kao poduzetnik morate uložiti svojevrstan napor kako bi učinkovito komunicirali na internetu, bilo sa poslovnim partnerima, dobavljačima ili klijentima putem e-maila ili društvenim mreža. Isto tako, komunikacijske vještine su izuzetno važne kako bi izgradili što kvalitetnije odnose sasuradnicima i zaposlenicima. To konkretno znači da je od vitalne važnosti za vaš posao naučiti izraziti sebe i svoja očekivanja jasno, kako bi povećali produktivnost zaposlenika, ostvarili povoljne poslovne suradnje i izgradili kvalitetne odnose.
2. Znatiželja i želja za konstantnim učenjem
S obzirom da se u današnje vrijeme tehnologija i trendovi mijenjaju mjesečnoj bazi (bez pretjerivanja!), gotovo je nemoguće uspjeti u poslovnom svijetu ako niste zainteresirani za konstantno učenje kao i upoznavanje s trendovima važnim za vašu nišu poslovanja. Kada razmišljamo o tome što je zajednički nazivnim najuspješnijim poduzetnicima današnjice, zaključujemo kako su napredovali samo oni koji su se usudili uložiti napor kako bi naučili kako primjenjivati nove tehnologije i metode u poslovanju. Naravno, nije potrebno da budete stručnjak u svim područjima poslovanja, novih tehnologija i trendovima u marketingu, jer realno to niti nije moguće – dovoljno je da naučite osnove i na temelju toga nadograđujete znanje. Preporučujemo da svakako iskoristite prednosti koje vam pruža Internet – od besplatnih online tečajeva, video blogova na YouTube-u, e-bookova…Izvori novih znanja su nebrojeni. Jednostavno rečeno – ništa vas ne košta kako bi naučiti osnovne SEO tehnike ili A/B testiranje – na vama je da odaberete područje interesa te da se držite plana kako bi svoju želju za znanjem i realizirali te postali uspješni u onome čime se bavite.
3. Razvijte sposobnost motiviranja i inspiriranja drugih
Ne sumnjamo da kao poduzetnik cijelim svojim bićem brinete od dobrobiti svog poslovanja, no ono što razlikuje uspješne poduzetnike od ostalih je upravo sposobnost prenošenja te strasti i energije na ostale uključene u poslovni proces. Ova karakteristika se nadovezuje na komunikacijske vještine, odnosno, morate znati objasniti stvari na svima razumljiv način te poduzeti potrebne korake kako bi vaše ideja adekvatno rezonirala s ostatkom poslovnog tima. Isto se odnosi i na komunikaciju s korisnicima, odnosno potrošačima. Dakle, ako posredstvom društvenim medija uspijete nadahnuti utjecajne pojedince čije se mišljenje uvažava – upravo to može predstavljati prekretnicu za vaše poslovanje. Savjeti vezani sa ovu vještinu su jednostavni: Budite svoji, iskreni i otvoreni – vaši zaposlenici i klijenti će to prepoznati i znati cijeniti.
4. Morate znati kako pobijediti stres
Znamo da kao poduzetnik niste samo šef nego i osoba koja, kako bi sve teklo bez problema, mora aktivno sudjelovati u svim aspektima poslovanja. Kada uz sve sastanke i druge poslovne obaveze u jednadžbu dodamo i one privatne, lako se može dogoditi da vrlo brzo dosegnete točku izgaranja. Na žalost, to za sobom povlači vrlo loše dugoročne posljedice za vaše fizičko i psihičko zdravlje. Najjednostavnija formula kako prevladati stres je sljedeća: u rasporedu rezervirajte vrijeme za aktivnosti koje volite i koje vas opuštaju te se toga striktno držite. Moguće da se radi o nekom hobiju, gledanju utakmice, druženju s prijateljima, sportskim aktivnostima ili jednostavnom izvođenju psa u šetnju pobrinite se kako bi svakoga dana odvojili kvalitetno vrijeme za sebe i stvari koje volite (a da se ne odnose na posao). Znate i sami, kada ste odmoreni donosite bolje odluke, koncentracija vam je poboljšana i živjeti ćete dulje – vjerujemo kako se slažete da je sve to više nego dobri razlozi da se naučite odmoriti i opustiti.
5. Sposobnost fokusiranja na krajnjeg kupca
Za veliku većinu poduzetnika digitalni marketing je iz korijena promijenio pravila igre, najvećim dijelom u domeni mogućnosti upoznavanja klijenata, odnosno krajnjih korisnika, tj. njihovih navika, interesa i ponašanja. S obzirom da najveći dio poduzetničkog uspjeha ovisi o razumijevanju potreba potrošača te pronalaženja kvalitetnih rješenja kojima ih baš vaša tvrtka može ispuniti, na žalost, niti najskuplja marketinška kampanja vam neće moći pomoći ako svoj proizvod/uslugu ne prezentirate pravoj publici. To konkretno podrazumijeva ulaganje ispravnih resursa kako bi ste razumjeli mentalitet vaših potrošača te im na adekvatan način dostavili svoja rješenja u obliku svojeg proizvoda.
6. Prilagodljivost
Vještina prilagodbe i znatiželja idu jedna uz drugu te se međusobno nadopunjuju. Kao što smo ranije spomenuli, u svijetu u kojem živimo događaju se ubrzane promjene te je od životne važnosti za vaš posao koliko brzo ste se sposobni prilagoditi i kvalitetno odgovoriti novim zahtjevima tržišta. Implementirati. Uzmimo za primjer najnovije ažuriranje Googleovog algoritma – na izgled mala preinaka imala je ogroman utjecaj na rangiranje web stranica na tražilici, tj. cijeli SEO što je direktno povezano s brojem posjeta poslovnim web stranicama što za sobom direktno povlači broj konverzija, odnosno profit. Ukratko, od vas se očekuje neprestano učenje i prilagođavanje aktualnim trendovima jer jedino ćete tako biti primjećeni i uspješni.