Kratka povijest blogiranja

U početku, blogiranje je uključivalo osobni web zapis, u kojem bi netko pisao o svom danu i osobnim doživljajima. Iz “web dnevnika” (eng. web log) nastao je pojam “blog”.

Kao i većina novih inovacija na internetu, mnogi su poduzetnici vidjeli marketinški potencijal u vlasništvu bloga. Tako je započeo uzlet ove vrste pisanog izražavanja. Ne samo da blogiranje može biti korišteno za marketing već može predstavljati i samostalnu djelatnost.

Blog vs. web stranica

Mnogi su ljudi još uvijek zbunjeni po pitanju razlike između standardne web stranice i bloga. Djelomično je to rezultat činjenice da mnoge tvrtke koriste oboje, integrirajući ih unutar jednog web odredišta. Ipak, postoje dvije osnovne značajke bloga koje ga razlikuju od tradicionalne web stranice.

Blogovi se često ažuriraju. Bilo je riječ o blogu koji okuplja mame pa na njemu žene dijele avanture roditeljstva, blog o hrani koji vas inspirira novim receptima ili tvrtci koja redovito ažurirra podatke o svojim uslugama, novi sadržaji se na blogovima pojavljuju nekoliko puta tjedno ili čak nekoliko puta dnevno.
Blogovi omogućuju angažman čitatelja. Često su uključeni u društvene medije (Facebook, Twitter, Instagram…) zbog mogućnosti da čitatelji komentiraju i raspravljaju s blogerom i ostalima koji čitaju blog. Na taj način, bloger vrlo jednostavno dolazi do povratnih informacija o svom sadržaju.

Zašto je blogiranje toliko popularno?

Postoji nekoliko razloga zbog kojih se sve više poduzetnika okreće blogiranju.

Tražilice vole novi sadržaj, a blogiranje je izvrstan alat za optimizaciju tražilica (SEO).
Blogiranje pruža jednostavan način da svojim klijentima ili pratiteljima otkrijete što se kod vas događa, obavijestite ih o novim ponudama i date savjete, naravno u kontekstu vlastitih proizvoda ili usluga. Što više kupac dolazi na vaš blog, to je vjerojatnije da će u konačnici potrošiti novac.
Blog vam omogućuje da izgradite povjerenje i odnos sa svojim javnostima. Ne samo da možete pokazati ono što znate, graditi svoju stručnost i vjerodostojnost, već vas ljudi zahvaljujući komentarima i interakciji u njima mogu upoznati. Smatrajte to alatom pomoću kojeg ćete graditi povjerenje. Uz dovoljno truda i uloženog vremena, vjerovat će vam dovoljno da kupe od vas.
Blogovi mogu zaraditi novac. Uz vaš proizvod ili uslugu, blogovi mogu generirati prihode i od drugih izvora, kao što su oglašavanje i suradnja s drugim ponuđačima u obliku recenzija i sl.

Nedostatci pisanja bloga

Blogiranje je popularno jer funkcionira kao marketinški alat i vremenom donosi novac. No, ne treba ga gledati niti kroz ružičaste naočale i očekivati instant rezultate. Prije nego što započnete pisanje bloga u cilju zarade ili promicanja postojećeg posla, trebali biste razmotriti ove potencijalne probleme:

Blogiranje zahtijeva mnogo vremena. Da bi blogovi postigli dobar prirodni ranking među stranicama (SEO) i privlačili čitatelje, treba ih redovito ažurirati. Internet je prepun napuštenih blogova koji nisu ažurirani mjesecima ili čak godinama. Uspjeh blogiranja se prvenstveno temelji na tome da se ljudi vrate, a oni se vraćaju samo kada postoje novi sadržaji za čitanje. To znači stvaranje sadržaja barem nekoliko puta tjedno, što iziskuje vremena i truda. Kao pomoć uvijek možete korisiti i plaćeni ranking.
Potrebne su vam ideje za pisanje. Kako bi sadržaj ostali privlačni i zanimljivi, morate imati ideje za pisanje. Dobra vijest je da ne morate sve sadržaje nužno napisati sami. Možete imati gostujuće pisce ili platiti vanjskog suradnika da piše dio sadržaja za vas. Druga je opcija traženje inspiracije u sadržajima drugih blogera ili medija ili izrada alternativnih postova, dakle ne u obliku članaka, poput videozapisa.
Zarada ne dolazi preko noći. Jedna od najvećih frustracija s kojom se susreću blogeri početnici je da početna zarada u pravilu nije visoka, a trud koji ulažete je jer odnose tek treba izgraditi. Potrebno je vrijeme za stvaranje čitateljske publike.

Odabir platforme

Prije početka pisanja, svoj blog morate smjestiti na web pomoću nekog od poslužitelja.

Kao početnik, željet ćete platformu koja je jednostavna za postavljanje i ne zahtijeva od vas znanje kodiranja. Također ćete morati razmišljati o vrsti bloga kojeg želite stvoriti, sada i u budućnosti. Kako vaš blog bude rastao, možda ćete poželjeti promijeniti njegov izgled ili dodati više značajki za vašu rastuću publiku. To znači da je važno odabrati platformu za koja je fleksibilna, s prostorom za rast. Počnete li s pogrešnom platformom, kasnije prebacivanje bit će samo dodatna komplikacija.

Na kraju, čak ako vam zarada i nije u planu, ostavite tu mogućnost otvorenom. Možda se u budućnosti predomislite.

Ukoliko želite svoj fokus držati na sadržaju, a uređenje i SEO optimizaciju prepustiti nekom drugom, obratite se nekoj od agencija za digitalni marketing.