„Community manager? Onaj kojeg plaćaju da objavljuje statuse?“ – još uvijek je vrlo čest komentar na spomen ovog zanimanja. Istina, community manager, odnosno upravitelj društvenih mreža objavljuje Facebook statuse, ali radi i mnogo više od toga. Što je sve u opisu njegova posla i zašto je važan čimbenik u vašem poslovanju pročitajte u nastavku.
Kako je nastalo zanimanje community manager?
Community manager je jedno od onih zanimanja 21. stoljeća. Zapravo, riječ je o profesiji koja se intenzivnije razvija tek posljednjih 5-6 godina, usporedo sveprisutnoj digitalizaciji.
O čemu je ovdje riječ? Jačanjem društvenih mreža i njihovog utjecaja na društvo pa tako i potrošače, poduzetnici (ali i ostali društveni akteri) su shvatili da im web stranica jednostavno više nije dovoljna. Potrebno je približiti se masa i drugim kanalima, onima na kojim su naše javnosti opuštene i na kojima provode dosta vremena. Tako su počeli nicati poslovni profili na Facebooku, Instagramu, Twitteru i ostalim društvenim mrežama.
U početku su ih vodili sami vlasnici ili usputno netko od zaposlenika s drugim zaduženjima. No, ubrzo se pokazalo da je to sistem koji ne funkcionira. Društvene mreže žive 24 sata dnevno i traže punu posvećenost, nekoga tko će biti tu da odgovara na komentare korisnika ili njihove poruke u prihvatljivom roku i tko će poticati stvaranje vaše vlastite online zajednice. Tako je nastao glavom i bradom community manager.
Uloge i zadaci community managera
Pored osnovnog i svima poznatog zadatka objavljivanja sadržaja na društvenim mrežama, community manager ima još nekoliko dužnosti.
Da bi bio dobar u svom poslu, community manager mora dobro poznavati svog klijenta i njegovo poslovanje. Dakle, mora na početku dobro proučiti čime se tvrtka bavi, što nudi i kakav joj je položaj na tržištu. Treba redovito pratiti što se s tvrtkom događa, koje nove proizvode uvodi na tržište i sl, kao i voditi računa o stvarima koje na nju utječu, a ne proizlaze iz same tvrtke. Tu, primjerice, mislimo na zakone, konkurenciju, financijske okolnosti u društvu…
Isto tako, community manager mora dobro poznavati zajednicu kojom upravlja. Dobro je znati neke, naoko, usputne informacije, poput perioda kada su članovi najaktivniji i perioda u kojima nisu toliko prisutni, sadržaja koji ih aktiviraju i onih koji su im manje zanimljivi. Potrebno je moderirati raspravu, odgovarati na komentare (pozitivne i negativne) i nadasve paziti da ne dođe do vrijeđanja ili omalovažavanja među članovima virtualne zajednice.
Da bi aktivno obavljao prethodno navedenu zadaću, community manager mora biti uvijek dostupan. Možda zvuči pretjerano, ali uistinu je tako. To ne znači da treba sjediti pred računalom od jutra do mraka, ali ne može se ni dozvoliti da ode nekud bez mobitela pomoću kojeg će svako toliko provjeravati što se događa u zajednici. Okvirno, poželjno je da bude dostupan oko 12 sati dnevno.
Da bi sve ovo imalo smisla, mora znati konkretne rezultate svog rada, u čemu mu pomaže metrika. Treba redovito pratiti izvješća o aktivnosti i temeljem njih odlučivati o budućim potezima. Metrika je odličan način da community manager upozna svoju zajednicu.
Na kraju, community manager mora biti kreativan. Iako pisanje objava za društvene mreže zvuči kao lak zadatak, često puta nije tako jer govorimo o objavama s namjenom. Iza svake objave stoji određeni interes ili potreba i stoga moraju biti osmišljene na pametan, a opet zanimljiv način, prikrivajući njihov često reklamni karakter.
Zašto je community manager važan?
Vjerojatno si sada mislite kako sve ovo stoji, ali ne vidite razlog zašto to ne biste jednostavno radili sami. Razloga nema tj nema zapreke koja stoji između vas i vašeg poslovnog profila na društvenoj mreži, ali postoji otežavajuća okolnost. Ta okolnost je vrijeme.
Kada razvijate vlasiti posao postoji doslovno tisuću stvari o kojima treba voditi računa i ako na njih dodate tisuću i prvu – društvene mreže, koliko kvalitetno bi po vašem mišljenju mogli odrađivati njihovo vođenje? Po našem, ne baš kvalitetno.
Ne dozvolite da vaši poslovni profili na društvenim mrežama padnu u drugi plan jer iz mnogo razloga oni zaslužuju i trebaju biti u prvom. Da bi ostvarili svoj puni potencijal na društvenim mrežama i na taj način doprinijeli svom poslovanju posvetite im adekvatnu pažnju – bilo na način da zaposlite osobu koja će se baviti isključivo njima ili angažirate vanjskog suradnika (agenciju za digitalni marketing) koji će se baviti tim dijelom vašeg poslovanja.
Mnogo uspjeha u izgradnji vaše virtualne zajednice želi vam
Tilio.hr tim.