Zamislimo situaciju u kojoj želite kupiti neki proizvod ili uslugu, ali nemate dovoljno informacija o cijenama ili dostupnosti istih. Kao i većina ljudi danas, unijet ćete željeni naziv u tražilicu i proguglati. Zatim ćete redom otvarati rezultate pretrage, krenuvši od prvog. Možda vam već taj prvi ponudi ono što tražite po prihvatljivoj cijeni. U tom slučaju, većina neće ni gledati dalje.

Okrenimo sada perspektivu i postavimo se u poziciju onoga koji nudi robu ili uslugu. Ako imamo na umu prethodno opisanu situaciju, jasno nam je da svaka tvrtka ili obrt želi biti među prvim rezultatima koje će tražilica prikazati.

Pitate se kako? Odgovor je Google AdWords oglasi.

Što su točno Google Adwords oglasi?

Google AdWords je Google-ov servis koji omogućuje postavljanje plaćenih oglasa. Oglasi se prikazuju među rezultatima pretraživanja na Google-ovoj tražilici, a korisnik plaća servis po „kliku“, odnosno po učinkovitosti oglasa. Zvuči jednostavno, zar ne?

Zašto koristiti Google AdWords?

Sigurno ste se bar jednom u životu našli u situaciji da ste potrošili novac, a ne znate gdje, kada ni kako. Kako biste izbjegli taj neugodan osjećaj u domeni vašeg digitalnog marketinškog poslovanja, okrenite se Google AdWords uslugama. Njihova detaljna metrika reći će vam sve i uvijek ćete znati na što ste točno potrošli novac: od klikova preko konverzija do cijene po kliku.

Upravo ta cijena po kliku je najveća prednost ove metode oglašavanja. S njom možete zaboraviti na plaćanje neučinkovitih oglasa jer naplaćuju se samo oni na koje je korisnik zbilja i kliknuo. Vrijedi napomenuti da je po pitanju cijene bitna i kvaliteta oglasa. Naime, kampanje koje su dobro optimizirane i podešene Google će manje naplatiti, ali i bolje rangirati.

Iduća bitna stavka je relevantnost samih oglasa. Budući da se oglasi prikazuju pretraživanjem zadanih ključnih riječi, vidjet će ih oni kojima su ti oglasi zbilja potrebni i zanimljivi, a takvi korisnici će vjerojatnije i kliknuti na njih. Naravno, to vrijedi pod uvjetom da smo dobro postavili ključne riječi tj odabrali one zbilja vezane uz ono što nudimo.

Dodatna podešavanja koja nam omogućuju da se što više približimo našoj ciljanoj publici uključuju ciljanje jezika, lokacije i vremena prikazivanja oglasa.

Kako izraditi svoj plaćeni oglas?

Za početak, potrebno ja napraviti vlastiti korisnički račun. U gornjem desnom kutu Google AdWords stranice nalazi se gumb za prijavu. Klikom na njega stvarate vlasiti korisnički račun, a zatim možete izraditi i svoju prvu kampanju.

Za početak je potrebno odabrati naziv i vrstu kampanje, a zatim lokacije u kojima želite da se vaš oglas prikazuje. Lokaciju uvijek prilagođavate svom poslovanju i dostupnostima usluge. Primjerice, ako pružate uslugu isključivo na području grada Zagreba, nije potrebno da se oglas prikazuje i korisnicima u Dubrovniku.

Nakon toga dolazite do financijskog dijela priče u kojem vam Google AdWords oglasi nude dvije opcije – ručno i automatsko plaćanje. Kod ručnog plaćanja, prije početka kampanje uplaćujete željeni iznos. Jednom kada se taj novac potroši, vaša kampanja staje. Ako se odlučite za automatsko plaćanje, željeni iznos se periodično skida s vaše kartice sve dok sami ne odlučite zaustaviti kampanju.

Nakon toga slijedi faza u kojoj trebate izraditi svoj oglas, a izgleda ovako.

Oglas se sastoji od naslova, opisa, opisne adrese i točne adrese na koju vaš oglas vodi. Nakon što oblikujete sam oglas, Google Adwords će od vas tražiti da odaberete ključne riječi tj pojmove koji će kao rezultat pretraživanja prikazati vaš oglas. Nakon što odaberete ključne riječi, prikazat će vam se cijena po kliku za svaku pojedinu ključnu riječ. Cijena ovisi o brojnim parametrima, među ostalima i o popularnosti riječi. Dakle, popularnije riječi su skuplje, ali i učinkovitije.

Osim plaćanja po kliku, postoji i mogućnost plaćanja po prikazima (primjerice, za svakih 1000 prikaza oglasa) ili plaćanja po konverziji (plaćanje po broju onih koji se zbilja odluče na korak dalje tj kupnju).

Nakon ovoga vam preostaje samo upisati svoje podatke za plaćanje i kampanja može krenuti.

Opcija B – zaposlite agenciju

Iako sam postupak izrade oglasa nije u tehničkom smislu zahtjevan niti informatički kompliciran, put do učinkovitog oglasa ipak uključuje više od samo par klikova i nekoliko upisanih riječi. Smisliti dobar naslov i sadržaj oglasa, a pogotovo učinkovite ključne riječi, nije uvijek tako jednostavno.

Upravo zato se brojne male i srednje tvrtke i obrti odlučuju na suradnju s nekom od agencija za digitalni marketing, posebice u početku, kada tvrtka tek treba pronaći svoje mjesto na tržištu. Kvalitetni Google AdWords oglasi igraju veliku ulogu u tome da li će oni koji kliknu na oglas zbilja i kupiti proizvod ili uslugu o kojoj je riječ, a najbolji put do učinkovitog oglasa je suradnja s profesionalcima tj marketinškim stručnjacima.

Puno uspjeha u digitalnom oglašavanju želi vam vaš

Tilio.hr tim.