Biti sam sebi poslodavac činjenica je koja itekako privlači, a ako usto imate ideju i plan koji ‘drži vodu’ – gotovo da možete prestati sanjariti o toj zamisli. Danas zaista nije teško pokrenuti vlastito poslovanje, mogućnosti su različite, dok se sve više ljudi okreće upravo raznim vrstama potpora koje daju dobar ‘vjetar u leđa’.

Poduzetnički počeci nisu uvijek lagani, no dobra je vijest da dobar dio poslovanja (možda i sve) možete voditi online, iz vlastite fotelje. Prednosti i prilike su brojne, no potrebno je imati na umu da razvoj poslovanja podrazumijeva i neprekidno ulaganje u modernizaciju vlastitog poduzeća.  Kao što ni turistička mjesta danas više ne mogu nuditi samo sunce i more, tako i vi morate znati da iza uspješnog poslovanja stoje kvalitetna poslovna struktura kao i dobar marketinški plan. Ideja je tek skica vašeg budućeg poslovanja.

 

VAŠA KONKURENCIJA JE ONLINE

 

Nakon što ste istražili tržište i zaključili da želite realizirati svoju poslovnu ideju, vrijeme je za ulaganja. Recept za uspješno poslovanje leži, između ostalog u vašoj reprezentaciji i to onoj online. Svakim se danom broj online poslovanja povećava, a vjerojatno se i sami gotovo svakodnevno nađete u situaciji kada posežete za mobilnim uređajem kako biste došli do željenih informacija.

Nerijetko ćemo na kupovinu nekog proizvoda odlučiti zbog izgleda same ambalaže ili ćemo se na odlazak u određeni restoran odlučiti temeljem pozitivnih recenzije koje smo pročitali na društvenim mrežama. Ne zaboravite da je vaša konkurencija aktivna i ozbiljno se pozabavila svojim online poslovanjem kako bi ostavila što bolji dojam. Upitajte se biste li prije kupili proizvod ili uslugu poduzeća koje ima svoju web stranicu, na kojoj je jednostavno? doći do željene informacije i koja je uz sve to i aktivna na društvenim mrežama? Kad vidite zastarjeli webshop kojeg usto prate i brojne poteškoće kao sporo otvaranje stranice ili nepregledno funkcioniranje stranice na kojom se tekst preklapa s drugim tekstom, vrlo je vjerojatno da ćete ubrzo odustati od kupovine, ako će do tog koraka uopće i doći.

Virtualna prisutnost je i više nego potrebna. Ona je nužna što dokazuje i neprestani razvoj tehnologije te aktivna digitalizacija okruženja poslovanja. Kvalitetnim online predstavljanjem možete osigurati veliku prednost prilikom profiliranja na tržištu ili u svojoj djelatnosti, a samim time ste bliže cilju i dugoročno uspješnom poslovanju. Danas se putem web stranica i web shopova ostvaruje preko 50% prometa i to ostvarenih putem mobilnih uređaja – pametnih telefona i tableta. S time na umu treba imati da veliku ulogu u vašoj online higijeni ima i pridavanje važnosti mobile-friendly dizajnu online sučelja. Responzivnost je obilježlje koje elementima stranice omogućuje da se prilagođavaju veličini ekrana na koje se prikazuju. Dakle, ako se stranica na bilo kojoj vrsti ekrana ponaša i izgleda kao da je kao da je rađena njega, to znači da je responzivnog dizajna.

U svakom slučaju, prednosti korištenja online trgovine svakim danom sve više rastu zato ni ne iznenađuje činjenica kako sve više poslovanja poseže za izradom web shopova – jedne od najprofitabilnijih poslovnih odluka u današnjem okruženju.

Ako krenete istraživati kako napraviti web zasigurno ćete naići na more online stranice koje vam nude da sami i besplatno izradite vlastito web rješenje u svega nekoliko minuta. Možete se upustiti u takvu avanturu, no tada će vrlo izgledno izostati dobri prodajni rezultati. Ako svoje poslovanje želite graditi na kvalitetnim temeljima virtualnog svijeta, tada je web stranicu nužno napraviti prema određenim standardima i s velikom pažnjom posvećenom na naizgled zanemarive detalje koji, zapravo dugoročno, donose osjetne rezultate u poslovanju.

Prilikom planiranja izrade web shopa važno je voditi računa da je ona funkcionalna i da služi svojim kupcima. Logično razrađena kategorizacija proizvoda u sklopu koje se, primjerice, nalaze razne mogućnosti filtriranja i sortiranja proizvoda prema željenim kriterijima posjetiteljima itekako olakšavaju služenje stranicom.  Jednostavna navigacija webom i pronalazak željenog proizvoda kombinacija je koja će velikim dijelom rezultirati stavljanjem proizvoda u košaricu. Naravno, to je dobar dio puta koji je potreban da posjetitelj postane kupac, no ne znači da je dovoljan.

 

JEDNOSTAVNO UNOŠENJE PROMJENA NA STRANICU

 

Osim što bi web stranica trebala biti moderna, oku ugodna i jednostavna za njome se služiti, bilo bi poželjno da je njome jednostavno i baratati. Drugi par rukava leži u sučelju koje vaši kupci ne vide, u administraciji i jednostavnom korištenju. Nema potrebe da vam unos novih proizvoda ili promjena podataka predstavlja problem jer danas postoje brojni CMS (Content Management System) sustavi kojima možete jednostavno barati bez da se pritom moraju uplitati treće strane i to raditi umjesto vas. WordPress platforma najrasprostranjenije je takvo sučelje koje stoji u pozadini web stranice, jednostavno je i funkcionalno, dok neki provideri web rješenja nude vlastita CMS rješenja koja su stvorili temeljem iskustva stečenog na vlastitim klijentima koja su još pojednostavljenija i intinuitivnija za služenje.

Ono što, isto tako, utječe na pozitivno iskustvo korisnika je brzina učitavanja stranice i njezinih komponenata. Dovoljno je svega 7 sekundi i posjetitelj će napustiti vaše web odredište ako za to vrijeme nije dobio informaciju koju je tražio. Brzo loadanje stranice je element koji se ne treba olako shvatiti jer itekako utječe na kvalitetu i funkcionalnost vašeg web rješenja, a na kraju vrlo vjerojatno i uspješnost prodajnih rezultata.

Od velike važnosti su upravo i kvalitetne, standardizirane fotografije kojima raspolažete i kojima prezentirate ono što nudite svojim potencijalnim kupcima. Samim time što kupac u tom trenutku ne može opipati i detaljno pregledati proizvod u fizičkom obliku, kvalitetnim fotografijama potrebno je približiti uvid u karakteristike proizvoda. Tako je, slika govori više od 1000 riječi, no danas se i za web trgovinu bez zadrške može reći da svojim detaljnim i kvalitetnim tekstualnim opisima, također utječe na odluku o konačnoj kupovini.

 

NAČINI PLAĆANJA

 

Načini plaćanja koje nudite svojim kupcima su također važan element koji mogu utjecati na uspješnost prodaje shopa. Tri najzastupljenije opcije su plaćanje karticama i/ili PayPal sustavom, plaćanje pouzećem te plaćanje virmanski / internet bankarstvom. Kako bi kupcima omogućili plaćanje karticama, u web shop je potrebno implementirati payment gateway sustav.

Dakle, ako ste došli do ovog dijela, onda vam je zasigurno već prilično jasno da je kvalitetnu web stranicu prilično zahtjevno izraditi. Naravno, tu je i SEO optimizacija koju nikako ne smijemo izgubiti iz vida.

Optimizacija sadržaja za tražilice pomoći će vašem shopu da on u ‘očima Googla’ raste, odnosno da prilikom pretraživanja vaš web shop bude što bolje pozicioniran. Svrha SEO zahvata je izgraditi dobar status kod internetskih pretraživača kako biste što bolje kotirali prilikom rezultata pretraživanja. Na to utječu opisi proizvoda koji trebaju biti kvalitetno i precizno oblikovati. I dakako, važno je voditi računa o ključnim riječima. Najbolje je staviti u poziciju vašeg potencijalnog kupca. Kako on razmišlja i što bi mogao upisati u tražilicu da dođe do željenog proizvoda koji vi prodajete? Sadržaj prilagodite odgovoru na postavljena pitanja što daje znatno veće šanse za veći organski (besplatni) broj posjeta, a onda i mogućih konverzija tj.ostvarene prodaje. Pomno razrađeni segmenti pa i naizgled zanemarivi detalji mogu apsolutno pridonijeti funkcionalnosti internet stranice pa tako i uspješnim rezultatima vašeg poslovanja.

 

DIGITALNO OGLAŠAVANJE KAO MOĆAN ADUT POSLOVANJA

 

Povrh svega nikako ne treba zanemariti i marketinšku priču cijelog poslovnog procesa. Marketinška strategija jest svojevrsna promocija, odnosno oblik predstavljanja onoga što nudite svojoj ciljnoj skupini, tržištu. Današnji kupci imaju pristup većem broju informacija nego ikad prije, komunikacija se odvija svakako samo ne jednosmjerno. Biti prisutan i aktivan na društvenim mrežama itekako je poželjno, ako ne i nužno, za egzistiranje ukoliko želite biti konkurentni na tržištu. Dostupnost vaše tvrtke može biti prevaga u odluci kupca da odabere baš vas, dok je sve veća vjerojatnost da će potencijalni kupac komunikaciju započeti slanjem upita upravo nekim od spomenutih društvenih kanala. Osim klasičnih načina oglašavanja, internet marketing je znatno jeftiniji, a možemo reći jednako snažan.

I ako ste se odlučili krenuti u vlastito poslovanje i treba vam pomoć prilikom izrade web rješenja te digitalnog oglašavanja, pronašli smo paket usluga i alata Puni pogon koji za cilj ima omogućiti kvalitetna i efikasna komunikacijska rješenja tijekom cijelog procesa poslovanja. Dakle, ne morate znati ništa o tajnama uspješnih webova, dizajnu ili marketingu – taj dio ipak prepustite stručnjacima.