Vaša često postavljena pitanja
Pitanja naših korisnika
Collaboratively incubate user-centric processes whereas out-of-the-box expertise.
Appropriately fashion one-to-one testing procedures via worldwide outsourcing.
Proactively procrastinate stand-alone deliverables.
1/ Kako osigurati poslovni prostor
P: Da li je prije otvaranja tvrtke potrebno osigurati poslovni prostor ? Što je potrebno učiniti u slučaju da nemam vlastite prostorije za obavljanje djelatnosti?
Poslovni prostor je najjednostavnije pribaviti tako da ga iznajmite, a procedura je sljedeća: S vlasnikom nekretnine (neovisno da ste to vi, Vaši roditelj ili rodbina) potrebno je sklopiti ugovor o najmu. Obrazac Ugovora o najmu se moguće je kupiti u knjižarama Narodnih Novina, a možete ga izraditi i sami. U tom slučaju napominjemo da je potrebno navesti sve potrebne podatke. Trebat ćete dva primjerka spomenutog ugovora o najmu – jedan za tvrtku i jedan za najmodavca.
Nakon toga, popunjeni ugovor je potrebno dostaviti nadležnoj Poreznoj upravi kako bi se cijeli proces registrirao, odnosno, kako bi na mjesečnoj bazi krenuli pristizati računi za porez, tj. kako bi mogli podmirivati obaveze prema nadležnoj Poreznoj upravi i najmodavcu. Napominjemo da najam poslovnog prostora uvijek plaćate direktno na žiro račun najmodavca. Nadalje, kako bi izbjegli neugodne situacije s Poreznom upravom, svakako obratite pažnju na to da je cijena poslovnog prostora u skladu s kvadraturom prostora kojeg unajmljujete. Kao i prije svakog koraka vezanog uz vašu tvrtku, prije poduzimanja konkretnih aktivnosti preporučujemo konzultacije s knjigovođom i poreznim predstavnikom.
2/ Kako osigurati financijska sredstva za početak poslovanja?
P: Prvi put pokrećem posao i potrebna su mi financijska sredstva za temeljni kapital, opremu, plaće itd. Kome se mogu obratiti za poticaje?
Druga opcija se odnosi na kreditiranje po subvencioniranim kamatnim stopama, ovisno o mogućnostima koje nuda banke te Hrvatska banka za obnovu i razvitak – HBOR.
Nadlje, možete se prijaviti za mjere edukacije i poticaja za za otvaranje tvrtke ili obrta koje provodi Hrvatski zavod za zapošljavanje.
Ukoliko ste kao primarnu djelatnost odabrali poljoprivredu, savjetujemo da proučite Program ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. (popis mjera s osnovnim informacijama) koji obuhvaća sveobuhvatni popis mjera, projekata i poticaja namijenjenim savjetovanju, ulaganju u mehanizaciju, ekološki uzgoj itd. Aktualne informacije za ostvarivanje poticaja kao i aktualne natječaje možete pratiti na stranicama Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju, Ministarstva poljoprivrede i Programa ruralnog razvoja.
Za kraj, tu su fondovi Europske unije koji funkcioniraju kao financijski instrumenti koji podupiru provedbu pojedine politike Europske unije u zemljama članicama. U financijskoj perspektivi 2014. – 2020. na raspolaganju su Vam Europski poljoprivredni fond za ruralni razvoj, kao i Europski fond za pomorstvo i ribarstvo 2014. – 2020. Aktualne natječaje vezane za navedene strukturne fondove možete pratiti na web stranici http://www.strukturnifondovi.hr/natjecaji/1323 .
3/ Da li je u prvoj godini poslovanja obrta moguće oslobođenje od plaćanja poreza na dohodak?
P: Da li sam kao obrtnik u prvoj godini poslovanja oslobođen poreza na dohodak?
4/ Na koji način mogu otvoriti j.d.o.o. ako sam stalno zaposlen/a?
P: Da li je moguće otvoriti j.d.o.o. i istovremeno biti zaposlen/a na neodređeno kod drugog poslodavca?
5/ Koliko iznose mjesečni troškovi poslovanja j.d.o.o.-a?
P: Trenutno sam zaposlen na puno radno vrijeme, ali namjeravam otvoriti vlastitu tvrtku, odnosno j.d.o.o. Koliko iznose mjesečni troškovi poslovanja j.d.o.o-a ?
Svaka tvrtka mora plaćati porez na dobit od 20 posto, dok za plaće zaposlenima (bez obzira isplaćujete plaću ili ne) plaća porez na dobit od 12 posto uz olakšicu u obliku osobnog odbitka od minimalno 1800 kuna na iznos plaće.
Ako odlučite ući u sustav PDV-a (a na to ste obavezni samo ako vam je promet iznad 300 000 kuna godišnje) onda 25% PDV-a plaćate bez obzira da li vam je izdani račun naplaćen ili ne (što može stvoriti probleme kod kašnjenja naplate usluga i proizvoda).
Isto tako, obvezni ste tvrtku prijaviti na nekoj adresi i ako se odlučite sami sebi iznajmiti nekoliko kvadrata svog stana morate to prijaviti Poreznoj upravi te ćete za to plaćati oko 50 kuna mjesečno.
Uz sve to postoji niz parafiskalnih nameta: od spomeničke rente, naknade komori i turističkoj zajednici, porez na reklame, itd. Oni se računaju ovisno o vrsti posla za koju ste registrirani u sudskom registru tako da postoje varijacije u cijeni, odnosno iznosu koji je potrebno izdvojiti za iste.
Za kraj moramo spomenuti i troškove knjigovođe, koji se kreću od 400 do 1000 kuna mjesečno. U slučaju da vam zatreba pravna pomoć, dobro je znati da se tarife pravnog savjetovanja kreću od 500 kuna po satu (što je minimalna tarifa koju je propisala država).
6/ Koliko iznose troškovi likvidacije j.d.o.o-a?
P: Koliko prema novom pravilniku iznose troškovi likvidacije j.d.o.o.-a?
7/ Na koji način mogu otvoriti tvrtku kao redovan student bez da izgubim studentska prava?
P: Redovan sam student sam i ne znam što bih smio otvoriti (tvrtku ili obrt), a da ne izgubim studentska prava?
Ako se odlučite otvoriti tvrtku, situacija je nešto drugačija. Naime, studenti,i poput svih ostalih punoljetnih građana, mogu osnovati trgovačko društvo. Problem nastaje tek kada se prijavite kao vlasnik i direktor jer tek tada dolazi do gubitka studentskih prava. Međutim, taj propis možete legalno zaobići tako da pri registraciji poduzeća (odnosno trgovačkog društva) sebe imenuje vlasnikom, a nekog od zaposlenika (jer svaka tvrtka mora imati bar jednog zaposlenika) direktorom. Tako kao student poduzetnik zadržavate studentska prava i možete raditi u vlastitom poduzeću, odnosno trgovačkom društvu.
Kontaktirajte nas
Zanima vas
* Cijena sata za pojedinu uslugu iznosi 150 kn + PDV (187,50 kn)
Tilio.hr - Pokretač projekta Virtualna tvornica OIB 66142139895 - Zavrtnica 17, 10000 Zagreb