U kombinaciji s internetskim oglašavanjem koje precizno cilja potencijalne kupce, online trgovina posljednjih godina postaje najisplativiji oblik prodaje usluga i proizvoda!
Nema nikakve sumnje, e-trgovina se polako pretvara u zlatni rudnik u svijetu prodaje, s više od dvije milijarde ljudi koji kupuju online i strelovitim rastom broja zainteresiranih kupaca iz godine u godinu.
Dovoljno je reći da stručnjaci web shopovima prognoziraju čak 4.800 milijardi dolara prometa u 2021. godini, uz udio od čak 17.5% ukupne svjetske maloprodaje, što je ne tako davno bilo apsolutno nezamislivo. Sve to bez plaćanja najamnine i režija, uz značajno niže mjesečne troškove vašeg poslovanja u odnosu na fizičku trgovinu.
U Hrvatskoj još postoji mnogo mjesta za napredak, ali ova godina definitivno je prekretnica za domaću kupovinu online, ne samo zahvaljujući trendovima koje polako preuzimamo od ostatka Europe, već i zbog posljedica pandemije koronavirusa koja je i našim kupcima ukazala na praktičnost online šopinga u novonastalim okolnostima.
U svakom slučaju, pravo je vrijeme za pokretanje web shopa, no da bi ostvario svoj puni potencijal i donio značajan profit, potrebna je još jedna stvar, a to je vješto vođeni digitalni marketing! Istina je, tko dobro poznaje zakonitosti internetskog oglašavanja može podići svoju online prodaju za više od 100%, a često upravo ovaj oblik marketinga odlučuje hoće li web shop opstati na sve konkurentnijem tržištu ili neće.
Oglašavanje na tražilicama kao stvoreno za web trgovinu
Kada ste postavili na noge vašu web stranicu s online trgovinom te se potrudili da izgleda vizualno primamljivo i pregledno, uz funkcionalnost na najvišoj razini, vrijeme je da internetskim oglašavanjem pronađete svoje kupce.
Sjajna je stvar kod digitalnog marketinga što se možete oglašavati baš pred onim kupcima koji traže proizvode poput vašeg, uz trošak samo u slučaju da posjete vašu stranicu! Da, to omogućuju oglasi na tražilicama, s Googleovom pretraživačkom mrežom (Google Search) kao očitim najboljim izborom.
Na vama je tek odrediti budžet, sastaviti oglas koji će privući kupce i učiniti da ih odredišna stranica dodatno privuče da obave kupovinu. Odlično je što uz Google oglašavanje možete detaljno pratiti statistiku uspješnosti vaše kampanje te vrlo brzo odrediti koliko vam je zaista potrebno uloženog novca za svaku novu kupovinu pa će daljnja optimizacija učiniti vaš marketing još efikasnijim.
Prosječna stopa pretvaranja posjetitelja stranice u kupca za e-trgovinu putem ovog tipa oglašavanja u svijetu je 1.84%, što je već dovoljno za lijepi povrat uloženog novca, dok oni najuspješniji idu do 6.25% i sjajno zarađuju. Naravno, osim o oglasu, prodaja ovisi i o kvaliteti proizvoda te njegovoj cijeni.
Ako su vam kreativni i atraktivni vizuali jača strana, tu je i Googleova prikazivačka mreža (Google Display), s oglasnim prostorima na milijunima portala diljem svijeta, uključujući i najpopularnije hrvatske portale, na kojima također možete biti prisutni i pravom porukom ukazati na postojanje vašeg brenda, uz umjerena financijska ulaganja- Isplati se pokazati se pred kupcima na društvenim mrežama
S četiri milijarde aktivnih korisnika, društvene mreže također su postale idealne za oglašavanje, pogotovo u doba kada Facebook na svojoj platformi, kao i Instagramu omogućuje optimizaciju poslovnih stranica upravo za prodaju proizvoda.
Istina je, na društvenim mrežama vaši proizvodi mogu zablistati u punom sjaju i uz pomoć oku ugodnih vizuala privući potencijalne kupce da posjete vašu online trgovinu te da obave narudžbu. Neke od najuspješnijih oglašivačkih kampanja znale su na Facebooku podići prodaju čak do tri puta, a što ste u ranijoj fazi postavljanja web shopa na noge, to je potencijalni rast veći
Ne zaboravimo da su ove mreže također i odlično mjesto za stvaranje svjesnosti o postojanju vašeg brenda. To možete učiniti zabavnim video materijalima, privlačnim kolažima ili atraktivnim fotografijama, kao i angažiranjem publike, ali i relevantnim blog postovima koji će potvrditi vašu stručnost te stvoriti vjerne pratitelje, spremne prije ili kasnije pretvoriti se u kupce.
Bilo da vam je cilj da se čuje za vas ili povećati prodaju trenutno popularnog proizvoda, oglašavanje na društvenim mrežama omogućit će vam kao i na Googleu precizno ciljanje potencijalnih kupaca prema dobi, spolu, interesima i lokaciji, uz minimalna ulaganja. Zbog toga su web shopovi sve prisutniji na Facebooku, Instagramu i ostalim društvenim medijima, a prodajni rezultati ne izostaju.
Remarketing kao moćno dodatno oružje web shopova
Primijetili ste da vam se pokazuju u oglasnim prostorima na portalima i društvenim mrežama proizvodi koje ste pogledali u nekom web shopu, ali niste kupili? Dobrodošli u svijet remarketinga!
Jedna od najboljih opcija digitalnog marketinga je ta što možete doprijeti do kupaca koji su već posjetili vašu stranicu, bilo uz pomoć Googlea ili društvenih mreža. Možete ih ciljati u bilo kojoj kupovnoj fazi, a prosječna stopa pretvaranja takvih posjetitelja u kupce je odlična. Naime, istraživanja su pokazala da na takve banner oglase ljudi kliknu 10 puta više nego na uobičajene!
Statistika kaže da samo 2% posjetitelja web shopa obavi kupovinu pri prvoj posjeti, ali uz dostojanstveni, umjereno agresivni remarketing dobivate moćno oružje kako ih vratiti nazad i dati im drugu priliku da obave kupovinu, nešto za što bi vam u svijetu klasičnog marketinga bila potrebna značajno veća financijska sredstva.
Uz pomoć stručnjaka rezultati još i bolji
Online trgovina i digitalni marketing međusobno se nadopunjavaju i savršena su kombinacija pa bi svaki vlasnik web shopa trebao koristiti ovaj oblik oglašavanja za dolazak do potencijalnih kupaca.
Ako razumijete potrebe vaših kupaca i poznajete njihovu demografiju i interese, oglašavanje na Googleu i društvenim mrežama, kombinirano s remarketingom mora dati rezultate, uz daleko manji budžet nego da se o oglašavate na televiziji, radiju ili nekom trećem tradicionalnom mediju.
Međutim, vlasnici web trgovina obično nemaju vremena baviti se oglašavanjem, a često niti dovoljno iskustva. U tom je slučaju bolje prepustiti posao profesionalcima poput onih iz Virtualne Tvornice. Ne samo što vam mogu napraviti web shop od nule i učiniti ga privlačnim potencijalnim kupcima, već vam mogu i izraditi marketinški plan, osmisliti atraktivne oglase te svojom kreativom osigurati optimalne prodajne rezultate.
U svakom slučaju, web trgovina bez internetskog oglašavanja gotovo da ne može živjeti i ako je namjeravate pokrenuti, imajte to na umu.