Tehnološki i ekonomski napredak kojemu svjedočimo u razdoblju od 1980-ih godina prošlog stoljeća do danas rezultirao je pojavom novih potreba potrošača. Kao posljedica toga došlo je do razvoja i implementacije novih metoda oglašavanja koje se prvenstveno odnose na privlačenje novih i zadržavanje postojećih klijenata. U tom kontekstu se javlja i digitalni marketing, odnosno, marketing koji se odvija putem web stranica, blogova, društvenih mreža itd. Dakle, digitalni marketing je dio integriranih marketinških komunikacija koji se odvija na digitalnim platformama. Te platforme se mogu podijeliti prema vrsti medija, tako da razlikujemo display marketing – internetski portali, mobile marketing – marketinške poruke koje se dostavljaju na mobilne uređaje potrošača, social marketing – marketing putem društvenih mreža te affiliate marketing, odnosno marketing koji se temelji na suradnji s partnerima. Kao što smo ranije spomenuli, ključ uspjeha poslovanja se krije u tome da uvijek  budete u korak s trendovima i dva koraka ispred konkurencije. Kako bi to postigli, razjasniti ćemo koje su to prednosti digitalnog marketinga koje bi vaša nova tvrtka svakako trebala usvojiti i primijeniti u praksi.

1.Povoljno oglašavanje

Jedna od velikih prednosti digitalnog marketinga je mogućnost ostvarivanja direktnih konverzija. To konkretno znači da korisnike dijeli samo nekoliko klikova od posjeta određenom poduzeću ili dućanu (web shopu). Online konverzije funkcioniraju po principu da korisnik ugleda oglas, svidi mu se tekst ili animacija, klikne na njega i taj oglas ga direktno preusmjeri na web stranicu koja je dizajnirana na način da omogućuje ostvarivanje realne konverzije, odnosno kupnje. Vama kao novom poduzetniku je ovaj sustav od izuzetne važnosti iz jednostavnog razloga što za nekoliko uloženih kuna ili lipa dobivate potencijalnog kupca. Taj oblik oglašavanja se naziva PPC (pay per click – plaćanja po kliku) marketing, a najpopularniji alat za tu svrhu je Google AdWords™ o kojem će detaljnije biti riječ u nekom od sljedećih postova.

2.Prijenos fokusa s prodaje na razvoj brenda

Za razliku od tradicionalnog marketinga, digitalni se ne fokusira isključivo na prodaju proizvoda i usluga, nego uključuje proces izgradnje brenda. Suvremeni poduzetnici su svjesni važnosti koju snažan brend donosi poduzeću te ulažu velike napore i sredstva kako bi to i ostvarili. Isto tako, tradicionalni marketing se oslanjao samo na jedan medij dok njegova mlađa, digitalna verzija omogućuje razvoj i opstanak brenda tako što korisnicima/kupcima nudi optimalno korisničko iskustvo uz pomoć tehnologije koja automatizira marketinške procese, personalizira interakcije i koordinira akcije.

3.  Detaljno upoznavanje i segmentacija kupaca / klijenata

O važnosti poznavanja svojih kupaca i njihovih navika se pišu knjige i održavaju konferencije, a digitalni marketing vam omogućuje upravo to: upoznavanje vaše ciljane skupine i njihovih navika, ponašanja, životnog stila, preferencija i slično. U kontekstu diferencijacije najvažnije je spomenuti Facebook koji omogućava selekciju ciljanih grupa po vrlo detaljnim parametrima, počevši od demografskih kriterija sve do preferencija koje se odnose npr. na najdraži sport ili vrstu glazbe, filmova itd. Dakle, digitalni marketing ne služi samo za optimizaciju korisničkog iskustva, nego omogućuje praćenje, bilježenje, analiziranje i interpretaciju navika i ponašanja  vaše ciljne skupine, odnosno, daje na uvid kakve su navike i želje vaših kupaca ovisno o njihovim aktivnostima na društvenim mrežama,  web stranici i sl.

4.Naglasak je na stvaranju odnosa

Pripremite se na ne tako sjajne vijesti: Naime, vikanje na sav glas kako ste baš vi najbolja tvrtka i da vaš proizvod najdivniji u cijelom svemiru više ne prolazi, bez obzira da li ste iskreni ili se samo hvalite. Korisnici su dnevno bombardirani milijunima različitih marketinških poruka od kojih svaka obećava čuda i tvrdi da je najbolja, a kao rezultat ih više nije lako impresionirati te je potrebno ponuditi nešto novo. To konkretno znači da se morate sprijateljiti sa svojim kupcima i na suptilan način ih podsjećati zašto ste baš vi i vaš proizvod / usluga najbolji. Pitati ćete ih za mišljenje, poticati da dijele svoje priče, slike, angažirati ćete ih u nagradne igre, zanimljive aplikacije i tako dalje. Najvažnije od svega – biti ćete tu za njih kada budu imali upit, prijedlog ili primjedbu te će  vas onda i samo onda zavoljeti a vi ćete biti uspješni.

5. Mjerljivi rezultati kampanja

Za razliku od tradicionalnih medija kod kojih je bilo gotovo nemoguće precizno odrediti koliko je ljudi vidjelo određeni oglas u novinama ili televizijsku reklamu, kod digitalnog marketinga je taj problem riješen uz pomoć alata kao što je primjerice Google Analytics™, Facebook Insights i drugima. Najvažnije stavke koje moguće i potrebno mjeriti obuhvaćaju ukupan promet na web stranici, broj originalnih posjeta, količina pretplatnika na newsletter, broj lajkova i impresija na Facebooku, broj ostvarenih konverzija i tako dalje. Parametri koje ćete mjeriti ovise o vrsti kampanje i platformi, a o čemu će biti riječ u jednom od idućih tekstova koje smo pripremili.

Nadamo se da smo vam ovim tekstom olakšali razumijevanje važnosti digitalnog marketinga u poslovanju te ćemo se u jednom od sljedećih postova dotaknuti teme alata digitalnog marketinga koje ćete moći početi koristiti odmah za ostvarenje optimalnih poslovnih rezultata.

Do čitanja,

Vaš Tilio. hr tim